Kupovina i prodaja nepokretnosti u Saveznoj Republici Nemačkoj

Tržište nepokretnosti u Saveznoj Republici Nemačkoj uređeno je strogim zakonskim propisima koji osiguravaju pravnu sigurnost kupaca i prodavaca. Kupoprodaja nepokretnosti se ne može sprovesti bez angažovanja notara (Notar), koji ima ključnu ulogu u overi i registraciji ugovora. Notarska overa je obavezna i bez nje ugovor nema pravno dejstvo.

Postupak kupoprodaje

Kupoprodajni proces obuhvata nekoliko faza:

  1. Predugovor i provera imovine – Kupac obično vrši pravnu i tehničku proveru nepokretnosti, uključujući uvid u zemljišne knjige (Grundbuch), gde se evidentiraju vlasnička prava i eventualni tereti (hipoteke, prava trećih lica).
  2. Sklapanje ugovora kod notara – Notar sastavlja ugovor, koji potpisuju obe strane, nakon čega se isti upisuje u zemljišne knjige.
  3. Plaćanje kupoprodajne cene – Plaćanje se obično vrši putem notarskog escrow računa (Notaranderkonto), čime se osigurava da novac bude prenesen prodavcu tek kada su ispunjeni svi uslovi.
  4. Prenos vlasništva – Nakon isplate kupoprodajne cene, notar podnosi zahtev za upis novog vlasnika u zemljišne knjige.

Porezi i troškovi

Kupac je dužan da plati porez na prenos nepokretnosti (Grunderwerbsteuer), koji varira u zavisnosti od savezne pokrajine i iznosi od 3,5% do 6,5% vrednosti nepokretnosti. Osim toga, neophodno je računati na notarske i sudske troškove, kao i proviziju agenta za nekretnine, koja obično iznosi između 3% i 7% vrednosti kupoprodaje.

Zbog složenosti pravnih procedura i radi izbegavanja finansijskih rizika, savetuje se angažovanje advokata kako bi se obezbedila pravna sigurnost prilikom kupovine ili prodaje nepokretnosti u Nemačkoj.

Kommentar verfassen

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.